Artefakty
Příběh artefaktů
Poslední dobou se ve světě Travianu šíří rychlostí blesku zprávy o úžasném objevu. Významní učenci a archeologové dlouhá léta kopali v ruinách města jedné dávno zapomenuté civilizace. A pokud jsou zvěsti pravdivé, byly objeveny poklady s velikou mocí - říká se, že to jsou tabulky a podivné artefakty prastarého legendárního a tajemstvími obestřeného národa Natarů. Ti byli podle starých pověstí známí jako obávaní bojovníci, kteří si v dávných dobách podrobili všechny ostatní národy Travianu.
Učenci po dlouhém zkoumání zjistili, že objevené artefakty mají obvykle velice příznivé účinky.
Mezitím ale místa vykopávek utichla. Šíří se zvěsti, že na těchto místech se plíží temní tvorové. Někteří lidé se dokonce domnívají, že to jsou samotní Nataři, hlídající odkryté staré artefakty.
Zkušení rádci říkají, že je čas urychleně vyslat k ruinám vaše armády v čele s nepřemožitelnými hrdiny; dříve, než se mocné artefakty dostanou do špatných rukou. Když budete mít štěstí, podaří se vám získat artefakt, který vám dá sílu a moc, jíž kdysi dávno disponovali samotní Nataři.
Požadavky a fungování
Pro získání artefaktu potřebujete hrdinu a prázdnou pokladnici. Ta může být nyní postavena až na úroveň 20 a může stát i v hlavní vesnici, ale i nadále nelze pokladnici postavit v natarské vesnici s divem světa.
Artefakty působíci na celý účet a unikátní artefakty vyžadují pokladnici úroveň 20, pro artefakty působící jen na vesnici, v níž jsou uloženy, stačí pokladnice úroveň 10. V jedné pokladnici může být uložen pouze jeden artefakt.
Po zbourání pokladnice s artefaktem může být artefakt ukraden hrdinou poslaným normálním útokem.
Artefakt začne působit až 24 hodin po získání. Tato lhůta platí i pro případ přemisťování artefaktu mezi vlastními vesnicemi. Na speedu je to 12 hodin.
Hráč může v jednom okamžiku získávat bonusy pouze z jednoho unikátního artefaktu nebo artefaktu působícího na celý účet (pokud bude mít více artefaktů, bude působit pouze ten nejstarší).
Hráč může v jednom okamžiku získávat bonusy ze 3 artefaktů (pokud jich bude mít více, budou se počítat pouze účinky 3 nejstarších).
Všechny údaje o artefaktu (typ, vlastník, vesnice, čas dobytí) jsou zveřejněny v pokladnici.
Artefakt působící na vesnici přepíše účinky artefaktu stejného typu působícího na celý účet.
Umístění artefaktů
Artefakty budou náhodně rozmístěny po celé mapě. Pouze unikátní artefakty se budou vyskytovat kolem souřadnic 0|0.
Přidání artefaktů do hry
Všechny artefakty budou do hry přidány ve stejnou chvíli, zhruba 4-6 měsíců po začátku serveru. Přesné datum vždy oznámí admin.
Přehled artefaktů ve hře
Artefakty dostupné ve verzi 3.5 | |
Oblast působení | Účinek |
Odolnější budovy | |
Malý | 5x odolnější budovy |
Velký | 3x odolnější budovy |
Unikátní | 5x odolnější budovy |
Rychlejší jednotky | |
Malý | 2x rychlejší |
Velký | 1,5x rychlejší |
Unikátní | 3x rychlejší |
Lepší špehové | |
Malý | 5x silnější špehové |
Velký | 3x silnější špehové |
Unikátní | 10x silnější špehové |
Nižší spotřeba jednotek | |
Malý | O 50% menší spotřeba |
Velký | O 25% menší spotřeba |
Unikátní | O 50% menší spotřeba |
Rychlejší výroba jednotek | |
Malý | O 50% kratší doba trénování |
Velký | O 25% kratší doba trénování |
Unikátní | O 50% kratší doba trénování |
Plán na stavbu velkého skladu a sýpky | |
Malý | N/A |
Velký | N/A |
Unikátní | Unikátní artefakt neexistuje |
Vyšší kapacita úkrytů + náhodné míření | |
Malý | 200x větší kapacita úkrytu |
Velký | 100x větší kapacita úkrytu |
Unikátní | 500x větší kapacita úkrytu |
Další efekt: Katapulty útočící na vesnice pod ochranou artefaktu můžou mířit pouze náhodně. Zaměřit jde jen Pokladnice a Div světa při vlastnictví malého či velkého artefaktu. Při vlastnictví unikátního artefaktu může útočník mířit pouze na Div světa. | |
Artefakt bláznů | |
Standardní | Náhodné účinky (i negativní) |
Unikátní | Náhodné účinky (pozitivní) |
Poznámka: Účinek i oblast působení artefaktu se mění každých 24 hodin. |